Додатни позив за доставу пријава за саветовање "Сента 2024"

Објављено понедељак, 27 мај 2024

Организациони одбор Саветовања „Сента 2024“, на састанку одржаном 17. маја 2024. године, разматрао је пристигле пријаве. Констатовано је да је пажњу аутора највише привукла тема  Извори за економску историју и да је број пријава које се баве овом темом несразмерно већи у односу на прве две теме.

С тога, Организациони одбор Саветовања је донео одлуку да продужи рок за доставу пријава за саветовање „Сента 2024“ до 15. јуна 2024. године у вези са следећим темама:

  • Човек у архиву

- Безбедност и заштита здравља запослених у архивима, услови за рад - заштита од појачаног дејства прашине, микробиолошких и хемијских чинилаца, прописи, мере, процедуре, опрема (анализа стања, примери и предлози за унапређење), анализа, студије случаја;

- Улога и утицај човека на архив и архивску грађу, анализа, студије случаја;

- Стручни кадар у архивима, формално и неформално образовање, едукација кроз рад и стицање нових компетенција, примери и могућности; стицање стручних звања – проблеми, изазови; биографије значајних архивиста;

- Анализа радног и материјалог положаја запослених у архивима;

- Изазови за раднике у архивима у дигиталном добу; архивска етика; нормирање послова у архивима;

- Архив, појединац, заједница – однос; примери добре праксе;

  •  Актуелни проблеми архивске теорије и праксе

- Архиви и дигитална трансформација ( формати, процедуре за очување дигиталне и дигитализоване архивске грађе, искуства и примери); вештачка интелигенција и нове технологије у архивима, утицаји на рад и могућности примене у архивима; еУправа, еПисарница и еАрхив, регулатива и пракса; доступност и коришћење архивске грађе у архивима у доба дигитализације; заштита и безбедност података у дигиталном свету;

- Депои архива - анализа тренутног стања, могућности за решавање питање смештајних услова и капацитета, наменских објеката, савремена архитектонско-техничка решења и захтеви, еколошка одрживост архивских објеката; идеална архивска зграда, архивске зграде у ери дигитализације (колики су и какви простори потребни за смештај и рад у будућности), савремене технике у обележавању (топографски показивачи) и претраживању у депоима архива – примери из праксе; технички захтеви и услови за смештај папирне, микрофилмске и дигиталне архивске грађе, опремљеност архивских зграда у смислу здравог и безбедног окружења за запослене и кориснике;

- Вредновање архивске грађе код стваралаца и у архивима;

- Технички аспекти заштите архивске грађе, ризици (елементарне непогоде, епидемије, ратна дејства...), како их препознати и предупредити; прописи и процедуре за заштиту архивске грађе и људи у тим ситуацијама; заштита архивске грађе од деловања човека (запослених и корисника) – превентива и отклањање постојећих оштећења – примери из праксе; нове технологије и иновације, материјали у конзервацији и рестаурацији архивске грађе различитих облика (папир, фотографски, аудио и видео материјал, микрофилмски и дигитални облици...);

РОК ЗА ДОСТАВУ ПРИЈАВА ЈЕ 15. ЈУН 2024. ГОДИНЕ.

Пријаве слати на мејл Архивистичког друштва Србије

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Позивно писмо са смерницама за писање и слање пријава можете видети овде.

 

 

 

Погодака: 338

ПОСЕТИОЦИ

Посетиоци
3
Чланци
361
Број прегледа чланака
229887

КОНТАКТ

Карнегијева 2

11000 Београд

Телефон: +381(0)11/33-70-781, локал 125

Факс: 031/513-484

e-mail: arhivistickodrustvosrbije@gmail.com

google